Skip to main content
Nyhetsbrev og e-postmarkedsføring

Nyhetsbrev og e-postmarkedsføring

E-postmarkedsføring kan være noe av den mest lønnsomme markedsføringen du kan gjøre. Flere undersøkelser viser at konverteringsraten er betydelig høyere på e-post foran andre kanaler som sosiale medier, nettaviser og søkemotorannonsering.

Hvorfor bruke e-postmarkedsføring?

  • Koster svært lite
  • Målbart
  • Skaper kundelojalitet
  • Øker sjansene for konvertering
  • Bruke segmentering og målrette budskap

Billig markedsføring

Det som er unikt med e-postmarkedsføring er at du når ut til de som frivillig har valgt å få informasjon fra deg. Dermed er de allerede interessert i bedriften din. Det koster svært lite å markedsføre seg gjennom e-post, fordi alt du trenger er et abonnement på mailutsendelse (det finnes også gratis versjoner) og tid til å utforme e-posten eller nyhetsbrevet.

Du kan sende ut nyhetsbrev som plukker opp innlegg fra bloggen din helt automatisk i ønsket frekvens - eller så kan du skreddersy alle e-postene med spesielle tilbud eller budskap, alt etter om målet ditt er å skaffe flere kunder, skape relasjoner til kunder, eller få de til å melde seg på en konkurranse, f.eks.

Når du har bygget opp en mailingliste kan du segmentere den i forskjellige grupper etter hvilket innhold du tror disse kundene er interessert i. Slik segmentering vil føre til enda bedre åpnings-, klikk- og konverteringsrate.

Minn kunden på at du finnes

E-postmarkedsføring er en effektiv måte å minne kunden på at du finnes. Det er viktig at mailen står i stil med din branding for å skape troverdighet og lojalitet fra kunden.

På e-post kan du blant annet annonsere nye tilbud, nyheter som har kommet inn i butikken, tips og råd, dele blogginnlegg, og oppfordre til å fullføre kjøp på nettbutikken. Det viktige er å gi verdi til kunden.

I motsetning til en annonse på Google eller Facebook, kan en e-post være så lang du ønsker og inneholde en rekke lenker med beskrivende tekst, og alt av bilder, GIFs og video.

Har du ikke tid til dette?

Vi vet at langt fra alle daglige ledere har tid eller kunnskap nok til å administrere e-postmarkedsføring. Derfor bør du velge oss som samarbeidsparter.

Vi hjelper deg med følgende:

  • Analyserer målgruppen og finner mål for din e-postmarkedsføring
  • Designer og setter opp mal for e-post eller nyhetsbrev
  • Oppretter blogg i din nettside for automatisk utsendelse
  • Legger til rette for at du selv kan publisere og sende
  • Gir deg statistikk på antall åpnet mail, klikk etc
  • Drifter kampanjer

Typer av e-postmarkedsføring

1. Nyhetsbrev

Nyhetsbrev sendes ut regelmessig til en liste som har godtatt eller meldt seg på din mailliste. Nyhetsbrev inneholder sjeldent direkte salgsbudskap, men brukes heller for å skape en relasjon mellom kunden og bedriften. Slike e-poster består av innhold som er interessant og gir verdi for kunden, og sørger for at kunden påminnes om at bedriften finnes.

2. Direktereklame

E-poster som informerer om tilbud, rabattkoder, nye produkter, salg og eksklusive tilbud. Innholdet forteller kort om produktet og tilbyr en rask vei for kunden å kjøpe eller gjøre krav på tilbudet.

3. Remarketing

En remarketing-e-post kan trigges av at noen utfører en handling på nettsiden eller nettbutikken din. For eksempel hvis noen har lagt noe i handlekurven uten å fullføre kjøpet. I de fleste mailtjenester og nettbutikker kan du automatisere slike mail.

Du kan også sende remarketing til folk som har kjøpt et produkt, og foreslå tilbehør til dette produktet, eller gi rabatt på neste kjøp. Et annet eksempel er en e-post til folk som har registrert seg på et seminar eller en konkurranse du holder.

4. Transaksjonseposter

En transaksjonsepost utløses når en bruker har gjennomført et kjøp eller en registrering. Eksempel: “Takk for din ordre” med detaljer om din bestilling.